torsdag 11 december 2008

Jullunch på AME Täby

Jag och socialnämndens ordförande Thomas Nilsonne (m) besökte idag Arbetsmarknadsenhetens (AME) årliga jullunch. Lika gott och trevligt som tidigare år. Enheten gör ett bra jobb med att hjälpa människor lång från arbetsmarknaden till en vettig sysselsättning.

Vid lunchen träffade jag chefen för Röda Korsets verksamhet Kupan i Näsbypark, Anne Allerstrand. Jag besökte Kupan i februari men glömde att referera från besöktet vid den aktuella tidpunkten. Emellertid är Kupan en verksamhet som verkligen är väl värd ett besök. De bedriver secondhand, kafé och lunch (bara onsdagar). Kupan är öppen tisdag till lördag och finns en trappa upp på Eskadervägen 8. Själv har jag två lådor med grejer i garaget som jag snart ska köra bort till Kupan.

Inga kommentarer: