fredag 7 november 2008

Österåkers nya kommunhus invigt

Nu på eftermiddagen åkte jag och Erik Andersson för att få uppleva den högtidliga invigningen av Österåkers nya kommunhus. I Alceahuset återfinns numera en samlad kommunal förvaltning tillsammans med en hel del annan verksamhet. Den del av byggnaden som nu inhyser kommunens behov har tidigare bland annat varit ett äldreboende. Men nu är byggnaden totalrenoverad med en ny sessionsal för fullmäktigemötena med allt tänkbar tekniskt och modern utrustning. Det har verkligen blivit fint.

Kommunstyrelsens ordförande Ingela Gardner Sundström höll invigningstalet och vi fick höra skickliga elever från Österåkers musikskola spela. Bland gästerna märktes mina kollegor Bengt Hansson, Vaxholm, Gunnar Oom, Danderyd, Kjell Jansson, Norrtälje och Jan Holmberg, Upplands Väsby. Jag träffade också den moderata superbloggaren Mary X Jensen som ju bor i Österåker och är aktiv i politken där.

1 kommentar:

Mary X Jensen sa...

Tack själv. Det var en riktigt trevlig tillställning det där. Kul med ett nytt kommunhus och särskilt gillar jag förstås all teknik som nu finns - IT-freak som jag är.