fredag 3 oktober 2008

Besök på barnakuten

Dagis ringde vid lunchtid och konstaterade att Theo hostade så mycket att han inte kunde äta sin lunch. Carin fick hämta honom eftersom jag var på moderat kommunalrådsmöte i Vallentuna. Jag skyndade mig hem för att en barnläkare i Täby per telefon ansåg att det var bäst att vi åkte till Danderyds barnakut. Jag kan konstatera att barnakuten fungerade utmärkt. Vi fick träffa en sjuksköterska omedelbart och ganska snart en läkare som kom in och prata med oss. Hon konstaterade efter en undersökning att Theo med råge fått tillbaka sin förkylningsastma. Efter två glassar och två behandlingar med inandningsmask över näsa och mun (Theo var inte glad) och ytterligare ett samtal med läkaren kunde vi åka hem. Vården fungerade utmärkt. Jag vill påminna om att socialdemokraterna vid flera tillfällen försökt stänga denna akut och delvis lyckats. Ge dem inte en ny chans!

Inga kommentarer: