torsdag 26 mars 2009

Första spadtaget för 52 hyresrätter

Idag tog jag och verkställande direktören för JM, Johan Skoglund, första spadtaget för de 52 hyreslägenheter som bolaget ska uppföra i Hägernäs strandsområdet. Sammanlagt omfattar projektet fyra olika fastigheter. Efter högtidliga tal fick jag och Johan Skoglund ta första spadtaget med hjälp av en stor grävmaskin. Det var en helt ny upplevelse för mig att med två spakar hantera en så stor maskin. Det var enklare än vad jag väntat mig.

Lägenheterna beräknas vara klara för inflyttning om ungefär ett år och samtliga kommer att förmedlas via Stockholms Bostadsförmedling.

De fyra hyresfastigheterna ingår i det projekt som JM drivit i närmare 10 år i Hägernäs strand och när den sista etappen är färdigställd, utöver hyresfastigheterna, kommer området att omfatta cirka 800 lägenheter.


Här står jag och Johan Skoglund beredda att hålla tal.


Johan skoglund är på väg in i grävmaskinen och jag är på väg därifrån efter mitt grävtag.

Inga kommentarer: